We check, pack and supply roses

Verpakken

U heeft een goed product, maar uw concurrent ook. Om uw product goed te verkopen is het belangrijk dat u het op de juiste manier aan uw afnemers aanbiedt. In de goede verpakking, in het gewenste volume en voorzien van de informatie die uw afnemer nodig heeft. Goed verpakt is immers beter verkocht.

Fresco Flowers is specialist in het verpakken van rozen.  Bij ons kunt u terecht voor het verpakken van deze producten, voor de veiling,  directe verkoop maar ook voor de retailmarkt. Onze machines voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden en onze medewerkers bewaken de kwaliteit van uw product continu. Uw product is bij ons in goede handen.

Wij bieden u een grote keuze aan verpakkingsmogelijkheden en denken graag met u mee over de juiste verpakking. Zo kunt u naast het standaard veilingfust voor de klok bijvoorbeeld ook kiezen uit verschillende type verpakkingen bestemd voor de directe verkoop zoals de zwarte bloemenemmer, bloemendozen zo nodig met toegevoegde waarde en conform specifieke klanteisen zoals bijvoorbeeld:

  • Voorbehandeling
  • Bloemenvoedsel
  • Eigen hoes of logo
  • Barcode
  • Aantallen per bos
  • Mixemmers

Vraagt u gerust naar wat er mogelijk is.

Wij kunnen uw product niet nog beter maken, maar dankzij de juiste verpakking kunt u wel meer producten afzetten. Het oog wil immers ook wat. Daar ligt onze uitdaging.

+31 (0) 297 368 066

Kwaliteit

Een uitgekiend productiesysteem staat garant voor een onberispelijke kwaliteit. Permanente controles door onze vakkundige medewerkers zorgen ervoor dat onze producten aan de beste kwaliteitseisen voldoen. Wekelijks ontvangen de kwekers een kwaliteitsrapport en er worden regelmatig controles uitgevoerd op locatie. Bovendien worden er temperatuurregistraties bijgehouden van het transport.  Kortom, op Fresco Flowers kunt u rekenen. Elke dag opnieuw.

Vaasleventest
Het vaasleven van de bloemen wordt getest in een ruimte waar temperatuur en licht onder controle zijn. Door middel van camera’s  wordt het vaasleven van de bloemen geregistreerd. Rapportage vindt plaats door middel van verslag en bewegende beelden.

Duurzaam ondernemen

Samen met onze medewerkers en kwekers doen wij er alles aan om op een sociaal verantwoorde manier om te gaan met de natuurlijke bronnen. Fresco Flowers ondersteunt diverse internationale initiatieven voor duurzaam geteelde rozen. De bekendste hiervan zijn:

  • KFC (Kenya Flower Council) :
    milieuvriendelijkheid, duurzaamheid, sociaal verantwoord, hygiëne en veiligheid
  • MPS A (Milieu Programma Sierteelt) :
    hoogste niveau met betrekking tot milieuvriendelijkheid
  • MPS SQ :
    goede sociale arbeidsomstandigheden
  • MPS GAP (GLOBAL GAP):
    veiligheid, duurzaamheid, traceerbaarheid en hygiëne

Bovengenoemde initiatieven dragen bij aan de professionalisering van duurzame teelt. De vraag bij de consument naar duurzame producten groeit continu. Wij volgen de veranderingen op de voet en proberen altijd proactief op de ontwikkelingen te reageren.

We proberen onze kwekers bewust te maken van het principe duurzaam en het belang ervan.  Indien u (een van) de certificaten per kweker wenst in te zien dan kan dat via de link in het onderstaande logo:

Fresco Flowers voert zelf een actief beleid om de milieubelasting van haar activiteiten tot een minimum te beperken. In afspraken met kwekers wordt ernaar gestreefd om het gebruik van verpakkingsmaterialen zoveel mogelijk te reduceren. De verpakkingsmaterialen die we ontvangen, worden in de verwerkingsruimte zoveel mogelijk gescheiden in groen, papier, plastic en restafval.

Product- en marktanalyse

 

HET PRODUCT

Het product bepaalt of er een winstgevende omzet wordt gemaakt.

Een degelijke analyse van het productaanbod mag dan ook niet achterwege blijven. Hierbij wordt gekeken naar de specifieke karakteristieken van de producten, wat is de doelgroep en hoe sluiten deze op elkaar aan? Hoe zit het met de concurrentie? Kortom: is er wel een markt voor het product?

Fresco Flowers analyseert continu de verschillende producten, prijsstelling, winstmarge en de verwachte aantallen en overlegt dit met zijn kwekers.

  • PRICES ARE IRRELEVANT
  • COSTS ARE FOR REAL
  • RELIABILITY, QUALITY AND ASSORTMENT IS KING!!!!

Daarnaast onderhouden wij intensieve contacten met verschillende veredelaars. Deze goede contacten resulteren in optimale kennisoverdracht, waarvan alle betrokken partijen profiteren. Zo zijn we goed geïnformeerd welke nieuwe rozen eraan komen.

DE MARKT

De markt wordt bepaald door de economische ontwikkelingen in de afzetlanden, wisselkoersen, olieprijzen, bekende feestdagen en de weersomstandigheden.

Belangrijke trends in de markt zijn:

  • Een verdere consolidatie bij de Nederlandse exportbedrijven door marginale marges
  • Internationalisering productie en handel
  • Toename online business
  • Opkomst van retailsegment

 

Fresco Flowers speelt in op deze ontwikkelingen door intensief samen te werken met veredelaars, kwekers, logistiek en verkoop.

Hierbij ligt de focus op de totale kwaliteitscontrole van zand tot klant, vakkundige begeleiding bij de kweker, korte directe lijnen met Kenia en regelmatige aanvoer.

De strategische locatie op de bloemenveiling Royal FloraHolland Aalsmeer biedt vele kansen en daarom zijn we in staat om iedere dag een aanzienlijk deel van de productie te distribueren richting Europa. Dat heeft zich de afgelopen 10 jaar bewezen en dat is ook de reden waarom kwekers graag met ons samenwerken. Om de dienstverlening van Fresco Flowers verder te professionaliseren en de aanvoer, voorraadbeheer en verkoop efficiënter op elkaar af te stemmen is er geïnvesteerd in een voorraad- en verkoopsysteem. Hiermee  zijn we in staat om onze klanten eerder te informeren naar de beschikbaarheid en creëren we een situatie waarbij product- en marktinformatie met elkaar wordt gedeeld.

Maar successen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Daarom houden we nauwlettend de directe lijnen vanuit Kenia richting de verre markten zoals Rusland en Japan in de gaten. In overleg met de kweker zullen we gezamenlijk inspelen op nieuwe distributiekanalen en het uitvoeren van een ketenstrategie, waarbij wordt samengewerkt met lokale partners.

Voor het retailsegment dat sterk groeit is een optimale inrichting van hun logistiek gewenst. Fresco Flowers ontzorgt hen met de efficiënte logistieke stromen van de kwekers naar Fresco Flowers en organiseert alle toegevoegde waarden zoals aanbiedingen doen, op water zetten, labels toevoegen e.d.

Promotie

Fresco Flowers heeft verschillende manieren om  uw nieuwe roos, concept of verpakking in de markt te zetten.

Het succes van Fresco Flowers  getuigt onder meer door een betrouwbare en regelmatige aanvoer op de klokken van Royal FloraHolland. De klok van Royal FloraHolland is het belangrijkste promotie instrument en levert een goede mond-tot-mondreclame op en waar nodig maken we gebruik van:

  • Een powerpointpresentatie die wordt getoond op de projectieschermen van Royal FloraHolland,
  • Royal FloraHolland kopers die inkopen op  afstand ontvangen een email,
  • Royal FloraHolland clocknews met actuele berichten naar de kopers. Hierin staan de laatste nieuwsfeiten en aanvoerberichten  van  de kwekers,
  • Royal FloraHolland nieuwsbrief in vijf talen,
  • Royal FloraHolland promotie op beurzen, in de media en op internet.

In Nederland rijdt er tussen de veilingen een mobiel billboard rond met reclame van Fresco Flowers en de kwekers.

Daarnaast is Fresco Flowers ook aanwezig met een eigen stand op de internationale bloemenbeurzen zoals de Tradefair Aalsmeer, de Keukenhof, promoot zijn kwekers via internet, social media en zijn we sponsor van Floriworld.

Floriworld is de nieuwste interactieve attractie van Nederland over de magische wereld van bloemen en planten. Floriworld draagt bij aan de positionering van Nederland als sierteeltland is een aanwinst voor het toerisme in Nederland. Fresco Flowers speelt hier een hoofdrol in een van de Flori Stories in de Bloom Gallery. Zie hier het filmpje van ca 1 min.

 

Met de online promotie – bloemenmarkt richting de consument hebben we nog weinig ervaring maar voorspellingen van diverse kennishebbers verwacht men volop kansen en groei. Daarom zijn wij onlangs een samenwerking aangegaan met het het online verkoopsysteem Surprose.nl – vers van de kweker  naar de consument. Op deze manier hopen wij de consument (nationaal / internationaal) te verrassen met het product roos. Zie hier het Surprose aanbod van doornloze  en oranje Fresco rozen:

Doornloze rozen
Doornloze rozen

Oranje rozen
Oranje rozen

Transport

De kweker verpakt de rozen in dozen en de zending wordt per gekoelde vrachtwagen getransporteerd naar het vliegveld in Nairobi voor Kenia. De dozen worden ontvangen door een vrachtagent

De vrachtagent in Kenia verzorgt:

  • de warehousing
  • de boeking bij de luchtvaartmaatschappijen
  • de vrachtdocumenten

De vliegtuigplaten worden opgebouwd en dan is de zending klaar voor transport. Voor Kenia geldt een directe vlucht richting Schiphol Amsterdam (NL) en tegenwoordig ook naar Luik (BE).

Bij aankomst wordt de zending ontvangen door de vrachtagent in NL of BE. Deze verzorgt:

  • de warehousing
  • douaneafhandeling
  • aanvraag E.V.P.D.
  • overige transportdocumenten
  • transport naar Fresco Flowers

Fresco Flowers ontvangt ieder dag een zending. De zending wordt uitgepakt, op water gezet en klaar gemaakt voor de verkoop via de veilingklok en voor de directe verkoop.

De groothandelaar heeft de rozen gekocht via klok of direct bij Fresco Flowers. Hij ontvangt zijn rozen, verzamelt zijn bestelling en levert de bestelling af bij zijn klant in Europa.

 

 

we check, pack and supply roses

Tel: +31 (0)297 368 066